Knowledge Accreditation and Digital Inclusion in Uruguay: the impact of digital skills on the approval of AcreditaCB

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22529/dp.2024.22(44)02

Keywords:

digital skills, knowledge accreditation of knowledge, youth and adult education

Abstract

This article presents some findings on the impact of the digital component on the performance and success of young people and adults who seek to accredit basic secondary education in Uruguay through the AcreditaCB test. The aim of the research that supports this article is to explore if the fact that the test is taken online, especially in a computer, represents an additional difficulty for the people who take it. It is concluded that digital skills and the frequency of computer use are the most relevant variables to approach the phenomenon.The work intends to give some answers not only for the implementation and evaluation of these political actions, but of all those that contribute to the citizenship training of people, which, in these times, undoubtedly, implies considering the digital dimension.

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Author Biographies

  • Lorena Cousillas, Cooperativa de Trabajo Homoludens, Uruguay
    Licenciada en Sociología. Integrante del equipo de investigación de la Cooperativa de Trabajo Homoludens. Montevideo, Uruguay. Correo electrónico: [email protected]. ORCID: https://orcid.org/0009-0006-3708-7981
  • Alicia Dambrauskas , Cooperativa de Trabajo Homoludens, Uruguay
    Licenciada en Sociología. Maestra de Educación Primaria. Integrante del equipo de investigación de la Cooperativa de Trabajo Homoludens. Montevideo, Uruguay. Correo electrónico: [email protected]. ORCID: https://orcid.org/0009-0005-0701-1225
  • Marcelo Morales , Cooperativa de Trabajo Homoludens, Uruguay
    Doctor en Educación. Integrante del equipo de investigación de la Cooperativa de Trabajo Homoludens. Docente de la Universidad de la República. Montevideo, Uruguay. Correo electrónico: [email protected]. ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1364-146X
  • Laura Ruiz , Cooperativa de Trabajo Homoludens, Uruguay
    Magíster en Educación. Integrante del equipo de investigación de la Cooperativa de Trabajo Homoludens. Montevideo, Uruguay. Correo electrónico: [email protected]. ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1360-3789
  • Andrés Wilkins , Cooperativa de Trabajo Homoludens, Uruguay
    Licenciado en Sociología. Integrante del equipo de investigación de la Cooperativa de Trabajo Homoluden. Ciudad de México, México. Correo electrónico: [email protected]. ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0650-124X

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Published

2024-10-29

How to Cite

Cousillas, L., Dambrauskas , A., Morales , M., Ruiz , L., & Wilkins , A. (2024). Knowledge Accreditation and Digital Inclusion in Uruguay: the impact of digital skills on the approval of AcreditaCB. Diálogos Pedagógicos, 22(44), 15-36. https://doi.org/10.22529/dp.2024.22(44)02

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