La educación como arte en el pensamiento de Francisco Ruiz Sánchez
DOI:
https://doi.org/10.22529/dp.2020.18(36)07Abstract
The following work aims to be a theoretical-hermeneutical documentarystudy in which the conception of educational art is exposed in Francisco Ruiz Sánchez(1929-1982). In this sense, the objective constitutes both the recovery and analysisof the concept of educational art, as well as its classification and interpretation indifferent works. After an introduction presenting the Argentine author and his methodof study, educational art is delimited in general terms, as well as the typology ofeducational art according to Ruiz Sánchez, the ways of understanding its differentaspects and, finally, some conclusions drawn from the analysis. It is concluded that, ingeneral terms, the aspects of conceiving education as art in Francisco Ruiz Sánchezprovide precise and profound distinctions that allow us to argue about how this isconsidered in a novel and original way.Keywords: education, art, teacher-student relationship, concept analysis, author.Downloads
Published
2020-12-18
Issue
Section
Artículos
License
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivar 4.0 Internacional
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) utilizando el PDF de la versión post print que pueden solicitar a la editora.
How to Cite
La educación como arte en el pensamiento de Francisco Ruiz Sánchez. (2020). Diálogos Pedagógicos, 18(36), 99-116. https://doi.org/10.22529/dp.2020.18(36)07